Založ si blog

Život študenta architektúry – časť 3. – Orezávač náš každodenný

Orezávač náš každodenný. Je to aj chlieb náš každodenný?

V živote študenta architektúry veľkú rolu zohrávajú rôzne nástroje – ceruzky, perá, nožnice, lepidlá, pravítka, lepiace pásky, špagátiky, drôtiky…(vlastne čokoľvek, čo možno objaviť na voňavých stránkach Boesner katalógu), no kráľom týchto všetkých je bezpochyby orezávač.

Pre všetkých nádejných študentov architektúry, najmä takých, čo si v skole neradi vystrihovali- malá rada. Naučte sa mať radi orezávače. A čo je možno ešte dôležitejšie – naučte sa ich správne používať. Pretože Vás budú sprevádzať celým štúdiom, dokonca si dovolím tvrdiť, že sa s nimi stretnete každý deň.

Ja som si svoju pravú ruku našiel už na prijímacích skúškach. Ako som už písal v predchádzajúcich článkoch, na prijímacie konanie som prišiel značne nepripravený. Mal som síce nožnice, no bohužiaľ neboli stavané na 1,5 mm kartón. Cez obednú prestávku som teda namiesto do reštaurácie bežal do najbližšieho papiernictva. Odvtedy sme ja a orezávač (neslušne drahý ale láska je láska) spolu.

Vyrábame spolu modely, no nielen to. Otvoril mi už acidko, keď sa nesprávne odtrhol uzáver, nakrájal štrúdľu, keď sa inak nedalo – keď teraz po sebe čítam druhy odsek, nehovoril som „správne používať“? Pardon. Asi by som to mal opraviť na „stále používať“. Naučte sa s ním žiť, noste ho v batohu, kabelke, v ladvinke, kdekoľvek len nech je s Vami.

Takže by sa asi dalo povedať, že orezávač je aj naším chlebom každodenným – má naozaj mnohé využitia. A to najdôležitejšie opäť na záver – správnym používaním tohto nástroja dokážete vytvoriť naozaj výborné modely a tie, milí moji, sú to najdôležitejšie pri prezentácii návrhu. Prvý dojem z projektu je naozaj najdôležitejší – pretože iba ak publikum zaujmete v prvých pár sekundách, bude ochotné počúvať až do konca a vypočuť všetky tie brilantné nápady driemajúce vo Vašej ešte brilantnejšej hlave. No. A teraz rýchlo bežte čosi orezať. Skôr ako Vám tá pochvala stúpne do hlavy.

Život študenta architektúry – časť 4. – Som študentom VŠVU – mal by som sa za to hanbiť?

18.08.2014

Som študentom VŠVU – mal by som sa za to hanbiť? Už odkedy som vyjadril záujem o štúdium architektúry, rozpútal som vo svojej rodine, u priateľov a v konečnom dôsledku aj vo svojej hlave bitku medzi dvoma školami – STU a VŠVU. Každý ma prehováral podľa vlastného uváženia, no nakoniec som si vybral VŠVU. Nebolo to preto, že by som sa bál matematiky, [...]

Život študenta architektúry – časť 2. – Desať malých černoškov

03.08.2014

Deset malých černoušků hostil děda Vševěd, jeden z nich se zakuckal, zbylo jich jen devět. Devět malých černoušků chtělo sypat kosům, jeden se včas nevzbudil, zbylo jich jen osm. Osm malých černoušků vyšlo si hrát před dům, jeden z nich se potloukal, zbylo jich jen sedm. Sedm malých černoušků šlo naštípat klest, jeden z nich se posekal, zbylo jich jen šest. Šest [...]

Život študenta architektúry – časť 1. – prijímacie konanie

29.07.2014

Každý rok sa to udeje. V niekoľko sto mladých hlavách sa zdvihne vlna nadšenia a prihlásia sa na štúdium architektúry. Aj keď máme teraz leto a do ďalšej vlny je ešte mesiac – dva času, mám chuť to napísať. Ako sa to stalo mne a čo sa Vám môže prihodiť ak sa náhodou chystáte vystaviť svoje telo a svoju myseľ prijímacím skúškam na štúdium architektúry [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 11203x
Priemerná čítanosť článkov: 2801x

Autor blogu